Work-life balance ve vaší firmě

28. 7. 2016|  Rady a tipy pro uchazeče

Obrázek k článku

první části blogu věnovanému fenoménu work-life balance jsme si stručně definovali koncept a jeho možné dopady. Ve druhém díle se zaměříme na to, jak předejít negativním důsledkům a tzv. work-life imbalance ve vaší firmě a pracovním životě obecně.

Odpočívejte aktivně!

Dozvěděli jsme se, že work-life balance můžeme chápat i jako rovnováhu těla a duše.

Věděli jste, že pouze 20% manažerů chodí pravidelně cvičit?[1]

Podporuje vaše firma sportovní aktivity? Najděte si oblíbené hodiny aerobicu, začněte chodit do posilovny, plavat nebo třeba meditujte na hodině jógy. Postačí i zdánlivě obyčejná večerní procházka v parku nebo dvacetiminutový ranní jogging. To je možná i takový malý tip pro zaměstnavatele – veďte zaměstnance k pohybu a umožněte jim ho. Podporujte „cvičící“ pauzy, zahrajte si společně squash nebo vyrazte na výlet do přírody.

Ovoce a zelenina aneb klíč k dobré náladě

S aktivním životním stylem souvisí i zdravá strava, starejte se o vaše zdraví a konzumujte pravidelně ovoce a zeleninu.

Věděli jste, že například banán, jahody, borůvky, rajčata nebo salát prokazatelně zvyšují hladinu serotoninu v krvi a zlepšují tak náladu?

Zaveďte si v rámci týmu pravidelné ovocné svačinky a pitný režim. Vzájemně se budete kontrolovat a motivovat. A v zimě? Najděte vhodné vitamínové balíčky. Céčka přece není nikdy dost.

Podporujte týmovost

Chodíte do práce rádi? Těšíte se na skvělé kolegy, se kterými vždy skvěle pokecáte u kafe v kuchyňce, zajdete na oběd a v pátek večer na pivo nebo se naopak děsíte dalšího meetingu se šéfem a klepete se hrůzou pokaždé, když si vás zavolá do kanceláře?

A tady možná malý apel na leadery, snažte se udržet v práci spokojený a motivovaný kolektiv. Není to vždy jednoduché, ale právě super tým je základem úspěchu. Nezanedbávejte firemní akce, týmové obědy či teambuilding. Snažte se kolegy motivovat k soudržnosti a naslouchejte jejich potřebám. Věřte, že se vám to vrátí v podobě spokojených zaměstnanců, kteří nebudou odcházet z práce vystresovaní a šířit negativní energii, ale naopak dobře naladění s tím, že na dotaz, proč máš tak dobrou náladu odpoví: „Ale to víš, to je takový interní pracovní joke, to bys nepochopil.“ Nezajistíte tak jen skvělou atmosféru na pracovišti, ale i dobrou pověst vaší firmě. A všichni víme, jak důležitou roli dnes hraje značka zaměstnavatele.

Nechte notebook v práci

Máte k dispozici firemní notebook a každý den po příchodu domů kontrolujete e-maily, procházíte To-do listy a pravidelně se ve tři ráno probouzíte s obličejem otlačeným od klávesnice? Jak tohle skončí? Stres, deprese, přepracování nebo dokonce vyhoření. To jsou jen některé projevy tzv. work-life imbalance. Pracovní dobu je potřeba si dobře naplánovat. S konceptem work-life balance a větší flexibility se paradoxně často stává, že ačkoli netrávíme denně osm hodin v kanceláři, reálně napracujeme hodin více. Firemní notebook, tablet či mobil nás nutí k tomu být neustále online a přizpůsobit flexibilní pracovní době i flexibilitu osobní. Jasně, občas nám neuškodí přečíst doma pár zpráv, dohnat resty nebo pogratulovat kolegovi k úspěchu.

Zkuste se ale na chvíli zastavit a zamyslet se. Zrekapitulujte si den, řekněte si, co se vám povedlo, usmějte se a nenechte se rozhodit neúspěchem. A ačkoli to zní jako klišé, myslete pozitivně.

Jak fenomén WLB vnímáte vy? Snažíte se oddělovat práci a volný čas nebo vám tyto dvě části splývají? Preferujete flexibilitu či jste spíše zastánce striktně vymezené pracovní doby?

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Work%E2%80%93life_balance

K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme soubory cookies. Používáním webu s jejich používáním souhlasíte. Více informací

Souhlasím