Marketing Festival 2016. Big data přenechme robotům, automatizujme, testujme a tvořme zážitky.

2. 11. 2016|  Meetupy a jiné akce

Obrázek k článku

Ostravský Gong.

Lepší prostory organizátoři vybrat nemohli. Celá Dolní oblast Vítkovice je jednoduše kouzelná. Možná to zní zvláštně, ale tyhle kovové kolosy v podobě vysokých pecí v sobě vážně mají něco magického.

Úžasná atmosféra, chytlavá znělka, výborná organizace a především skvělí přednášející dodávali Marketing Festivalu punc světovosti. A to i přes nedostatky v podobě špatné wifi, které byly dostatečně rozebrány na Twitteru. Stačí zadat #mktfest a scrollovat.

Hlavní téma? Digitální marketing.

Pracujete na konkrétních online kampaních nebo vytváříte velké marketingové strategie? Každý si tu našel to svoje.

Marketing Festival zahájil Marcus Tober, zakladatel jedné z nejúspěšnějších firem na poli SEO nástrojů – Searchmetrics. Mluvil o vývoji zásadních faktorů pro vyhledávače, přičemž přikládal velkou roli kvalitnímu obsahu, který je doručován relevantním uživatelům.

Kevin Hillstrom z MineThatData upozorňoval na to, že není možné postavit marketingovou strategii na slevách a akčních nabídkách. Slevové akce doporučil omezit na pár týdnů v roce a budovat povědomí o značce, výrobcích samotných a jejich originalitě. Lidé musí chtít výrobek, ne slevu. Musíme zaujmout obsahem a rozvíjet zákazníky.

14813366_10210914999901658_755830606_o

David Špinar otevřel téma programatiky. Online marketing by měl být řízen počítačovým systémem, který zajistí co nejvyšší relevanci a efektivní propojení kampaně s cílovou skupinou.

„AdBlock by měl být zrcadlem naší práce. Lidé nám tím říkají stop necíleným “kobercovým náletům”. Reklama se musí stát chytrou a inteligentní a pak nebude žádný blokátor reklam potřeba.“

img_1815

Tématu práce s daty, statistikám a analýzám se věnovala Lucka Šperková z Adexpres. Mluvila o tom, jak je důležité vybrat ten správný data-driven model pro to, abychom byli schopni efektivně alokovat rozpočet mezi jednotlivé kanály. Svou přednášku zakončila citátem Alberta Einsteina, se kterým se nedá nesouhlasit: “The only source of knowledge is an experience.” A testování samozřejmě 😀

„CHARACTER + STORY = SALESBOOSTER“

637

Autor: Kofola

Páteční přednáškový den plný dat a jejich testování zakončil skvělý Michael Pastier ze slovenské Zaraguzy. Přednášel o strategiích, které v marketingu fungují a představil kampaň pro společnost Kofola. Asi všichni znáte Štefana a jeho slogan “Dáš si Fofolu?” Máte tyhle spoty rádi nebo vám naopak lezou na nervy? Michal popisoval, kolik práce stálo za vytvořením psa Štefana a celkové strategie okolo reklam. Klíčové bylo vybrat, jaký bude mít Štefan charakter a v neposlední řadě vymyslet příběh, který bude lidi bavit. Že se to povedlo dokazují výsledky. Reklama se šířila virálně, což dokazuje 78% organické návštěvnosti. A jaké jsou klíčové body v reklamním spotu? Peak-end effext – Zaměřte se na vrchol a konec a vsaďte na virálnost.

14803125_10210914999021636_1547719846_o

Sobotní přednáškový den začal ve znamení lehké únavy po páteční party ve Velkém světě techniky.

Z přednášek nás nejvíce zaujal Frederick Vallays, spolumajitel Optimyzru a PPCčkař tělem I duší, který mluvil o automatizaci a správě PPC kampaní. „Mechanickou práci přenechme robotům, kteří budou automaticky efektivně upravovat rozpočet, hodnotit cílové skupiny a maximalizovat tak naše výnosy.“ Věnujme se kreativitě a originalitě. Budujme unikátní značku, která se bude odlišovat od konkurence.

14808672_10210914998621626_1313256283_o

Stephen P. Anderson se přesunul k UX a hrám. Jak má vypadat správná hra? Musí vzbuzovat emoce a být zážitkem. “Zaměřte se na to, jak se uživatel cítí, když produkt používá.” Stanovme si, jaké emoce chceme v uživatelích vyvolat? Ptejme se, zkoušejme a testujme. Věděli jste například, že EQ lze testovat Wireless signálem?

picture1

“Don’t make my brain hurt!”

Apeloval na marketéry Michael Lykke Aagaarg, Senior Conversion Optimizer ze společnosti Unbounce. Popisoval rozdíl mezi analytickým a intuitivním myšlením. Na několika případových studiích ukázal, jak můžeme návštěvníka našeho webu dokonale odradit od jakékoli další návštěvy. Upozorňoval na to, že lidé většinou jednají emočně a intuitivně. A jak se říká to nejlepší na konec! Michael předvedl skvělou show. Zábavná a zároveň informačně hodnotná přednáška vyvolala v sále nadšení a bouřlivý potlesk. A tak by to mělo vypadat.

14786867_10210914960980685_223150639_o

Tak zase za rok. 🙂

Zdroje dat a zajímavé odkazy:

Prezentace z přednášek jsou k náhledu ZDE
https://www.marketingfestival.cz/
https://twitter.com/mktfest?lang=cs
Prezentace jsou k náhledu ZDE

K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme soubory cookies. Používáním webu s jejich používáním souhlasíte. Více informací

Souhlasím